آدرسکرمانشاه- سه راه 22بهمن- برج علم و فناوری-طبقه چهارم-واحد 418
تلفن تماس08338251249
پست الکترونیکinfo@kshnasr.ir

دیجیتال مارکتینگ به هر روش بازاریابی گفته می‌شود که معرفی و فروش محصولات و خدمات را از طریق اینترنت و ابزارهای دیجیتال انجام می‌دهد. کسب‌وکارها در روش‌های دیجیتال مارکتینگ از کانال‌های بازاریابی دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، SMS، تبلیغات اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

برای این‌که درک کامل‌تری از مفهوم دیجیتال مارکتینگ پیدا کنیم، ابتدا باید مفهوم تک‌تک بخش‌های آن را به‌طور کامل یاد بگیریم:

  • واژه «بازاریابی» (Marketing) به‌معنی روش‌هایی است که یک کسب و کار استفاده می‌کند تا توجه مخاطبان را به محصولات و خدمات خود جلب کند. همه اقدامات بازاریابی صرف‌نظر از نوع و کانال اجرا، روی ایجاد ارزش برای مخاطبان از طریق ارائه اطلاعات و محتوای مفید، معرفی محصول، تقویت وفاداری و اعتماد آن‌ها نسبت به کسب و کار و در نهایت افزایش فروش تمرکز می‌کنند.
  • کلمه «دیجیتال» یا «اینترنتی» به هر کانال، بستر با تکنولوژی دیجیتال و مدرنی اشاره دارد که از آن برای پیاده‌سازی روش‌های بازاریابی استفاده می‌شود. مثل اینترنت و دستگاه‌های موبایلی.

مثال هایی از دیجیتال مارکتینگ

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ با تکیه بر استراتژی‌های پایه بازاریابی سنتی (تبلیغات چاپی، تلویزیونی و بیلبوردها)، از قدرت اینترنت و کانال‌های آنلاین استفاده می‌کند تا تبلیغ و فروش محصولات و خدمات را به‌شکل موثرتر و هدفمندتری انجام دهد. در فهرست زیر به چند نمونه از فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ اشاره کرده‌ایم:

  • ایجاد وب‌سایت برای ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات کسب و کار
  • تولید محتوای ارزشمند در قالب پست‌های وبلاگی، اینفوگرافیک، ویدیو و پادکست
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان و تعامل مستقیم با آن‌ها
  • اجرای تبلیغات آنلاین برای افزایش حضور برند در فضای اینترنت
  • استفاده از ابزارهای جمع‌آوری و تحلیل داده برای شناخت بیشتر مخاطبان هدف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *